12 February 2013

80 RIBU - BN MASIH KUAT DI PULAU PINANG



KeHADIRan sehingga 80 ribu orang semasa SAMBUTan Tahun Baru Cina di Kolej Han CHIANG sebenarnya begitu mengKAGUMkan..

 Malah, keHADIRan DS Najib yang meLAKUkan 'WALKABOUT' sehari sebelumnya di Pulau Pinang jelas mengGUSARkan para 'AH-Beng' DAP La'anatullah yang cuba berMACAM cara untuk mengAIBkannya hingga sampai TAHAP mengANCAM NYAWA.


PULAU PINANG 11 Feb. - Datuk Seri Najib Tun Razak melahirkan rasa gembira dan terima kasih kerana menerima sambutan meriah daripada lebih 80,000 pengunjung pada majlis Rumah Terbuka 1Malaysia Tahun Baharu Cina anjuran Barisan Nasional (BN) negeri di padang Kolej Han Chiang di sini.

Menurut Perdana Menteri, beliau juga merasa bertuah kerana buat kali pertama dapat meraikan perayaan tersebut dengan warga Pulau Pinang.

“Saya rasa begitu bertuah dan amat gembira pada tahun ini kerana dapat melakukan sesuatu yang belum pernah saya lalui, iaitu menyambut Tahun Baharu Cina dengan warga Pulau Pinang.

“Terima kasih kepada warga Pulau Pinang kerana telah menyambut kedatangan saya dan isteri serta keluarga dengan begitu meriah sekali," katanya ketika berucap pada majlis tersebut hari ini.

Selain isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor, turut mengiringi Najib ialah anaknya, Ashman Razak, Nooryana Najwa dan tunang, Daniar Nazarbayev.

Sebelum itu, Ashman Razak menyampaikan ucapan dalam bahasa Mandarin dan mendapat tepukan gemuruh daripada pengunjung yang kagum dengan kefasihannya.

Rosmah juga mendapat tepukan gemuruh sebaik sahaja selesai menyampaikan dua buah lagu Cina bersama kumpulan koir.

Dalam ucapannya juga, Najib menyeru masyarakat setempat agar saling hormat menghormati kebudayaan setiap kaum bagi mengukuhkan perpaduan untuk masa depan yang lebih harmoni.

Katanya, perpaduan kaum serta saling memahami sangat penting sebagai pemacu kemajuan dan perkembangan ekonomi negara di persada antarabangsa.

“Ini adalah kerajaan yang berlaku adil kepada semua rakyat Malaysia. Ini adalah kerajaan yang mempunyai rancangan sebenar untuk masa depan semua rakyat Malaysia.

“Rakyat Pulau Pinang mahu rumah yang lebih baik dan rumah mampu milik dan kerajaan akan menunaikannya...percaya pada janji ditepati," katanya.

Beliau mengulangi komitmen BN untuk menyediakan 20,000 rumah mampu milik dalam tempoh 12 tahun jika berjaya mentadbir semula negeri itu dan menyediakan kemudahan monorel bagi mengatasi masalah kesesakan lalu lintas.

Pada perkembangan lain, Perdana Menteri menjelaskan, Kolej Han Chiang akan dinaik taraf menjadi kolej universiti yang memberi tumpuan khusus kepada bidang komunikasi massa.

Yang hadir sama, bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi; dua Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon dan Tan Sri Nor Mohamed Yakcop; Pengerusi BN negeri, Teng Chang Yeow; Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman; Pengerusi MCA negeri, Datuk Seri Dr. Ng Yen Yen serta pemimpin-pemimpin komponen BN lain.

Para pengunjung turut dihiburkan dengan persembahan penyanyi popular Korea Selatan, Park Jae-sang atau Psy yang popular dengan lagu Oppa Gangnam Style dan penyanyi tempatan Shila Amzah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...