07 September 2014

WAN AZIZAH BUKAN PILIHAN PAS?

Ekoran PAS mencalonkan tiga nama dalam pemilihan Menteri Besar Selangor dengan turut mencalonkan Pengerusi PAS Selangor sebagai antara calon mewakili PAS selain Wan Azizah dan Azmin Ali telah menyebabkan PKR mengecam PAS sebagai rakan yang tidak boleh dipercayai.

Susulan daripada kenyataan Setiausaha PKR, Saifuddin Nasution  yang mengecam PAS, akhirnya PAS membongkar kisah sebenar mengapa Wan Azizah bukan pilihan PAS?

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membongkar kisah di sebalik pertukaran jawatan Menteri Besar Selangor apabila mengakui PAS sejak sekian lama tidak bersetuju dengan pemilihan Wan Azizah Wan Ismail bagi memimpin pentadbiran negeri tersebut.

Beliau turut menyangkal dakwaan PAS menolak pencalonan Azizah atas sebab statut jantina semata-mata.

“Kemudian perlantikan perempuan sebagai Menteri Besar, adakah sebab ini. Dia nak lantik pemimpin ini banyak syarat-syarat dia.

"Antaranya pemimpin itu sendiri mesti ada kebolehan, ada kebolehan, kelayakannya untuk jadi pemimpin.

"Kalau daripada awal lagi dia tidak ada kebolehan untuk jawab soalan di Parlimen, untuk soal di Parlimen, soal dalam Dewan Negeri, nak berdialog dengan lawan dalam Dewan Negeri pun tak boleh, macam mana nak jadi pemimpin? Ini tak boleh. SUMBER


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...