13 April 2012

KENAPA PTPTN?? BAGAIMANA DENGAN PEMINJAM MARA, JPA DAN YAYASAN KERAJAAN NEGERI??

Kenapa PTPTN?

Sejak akhir-akhir ini isu pemansuhan PTPTN sedang hangat diperkatakan. Tak cukup di media cetak dan media elektronik, di kedai-kedai kopi juga menjadi tempat perbahasan mengenai isu yang tak sepatutnya menjadi isu ini.

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim akan berbincang kepada Pakatan Rakyat untuk menyediakan kertas cadangan lengkap mengenai reformasi pendidikan tinggi di negara ini.

Menurutnya, kertas itu akan mengambil kira pemberian elaun, kos sara hidup, yuran dan pinjaman pendidikan daripada Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) sebagai komitmen untuk memberikan pendidikan percuma.

Kertas yang dirancang itu bertemakan "pendemokrasian akses kepada pendidikan berkualiti'.

"Sekarang ini tempat di institut pengajian tinggi awam (IPTA), universiti awam terbatas maka, terpaksa pergi ke institut swasta (IPTS) dan kosnya dua kali ganda, kalau di IPTA (kosnya) RM25,000, di IPTS RM50,000.



kenapa pakatan pembangkang menggunakan PTPTN sebagai gula-gula pilihanraya?, kenapa bukan pinjaman pelajaran dari MARA, JPA atau YAYASAN KERAJAAN NEGERI? 

SEBILANGAN BESAR PELAJAR BERBANGSA CINA MEMINJAM DENGAN PTPTN!!!!  

Mungkin sebab  itulah Anwar dan pakatan haram beriya-iya sangat nak menghalalkan pinjaman PTPTN. Tujuan mereka hanya satu. INGIN MERAIH DAN MENJAGA UNDI KAUM CINA!!! EP bukannya nak bersifat RASIS tapi inilah hakikatnya...Kenapa isu ini dibangkitkan bila hampir dengan pilihanraya?? Agenda POLITIK bukan..Ini bagi memastikan kaum cina sentiasa benci dengan kerajaan...Empayer Pemuda

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...