17 October 2014

KERAHAN DAN MOBILISASI PKR - RAFIZI RAMLI

Setiausaha Agong PKR yang baru, Rafizi Ramli sudah mula mengeluarkan pekeliling kepada Ketua-Ketua Cabang PKR seluruh negara agar membuat kerahan dan mobilisasi anggota PKR agar berhimpun di Istana Kehakiman, Putrajaya bagi memberi sokongan kepada KETUM (Ketua Umum) dalam mengahadapi kes liwatnya pada 28 dan 29 Oktober ini.

Agak melucukan membaca pekeliling ini adalah apabila Rafizi Ramli meminta agar setiap cabang menghantar minimum 5 buah bas yang penuh dengan penyokong. Ada ka penyokong PKR? Selama ini yang menjadi macai setiap perhimpunan Anwar Ibrahim adalah penyokong-penyokong PAS. Penyokong PKR boleh dikira dengan jari. Ada lagikah macai-macai PAS akan bersusah payah berhimpun dan berdemo pada 28 dan 29 Oktober ini?


Kalau dilihatkan kepada 'flashmob' yang diadakan sehari dua ini oleh Angkatan Muda Keadilan (AMK) pimpinan Nik Nazmi, amatlah mengecewakan dan menjatuhkan kemaluan KETUM.  Lihat sendiri gambar di bawah. Himpunan PKR tidak akan berjaya tanpa sokongan macai-macai PAS. Bergantung kepada macai-macai PAS sendiri sama ada hendak terus menyokong KETUM setelah apa yang KETUM lakukan terhadap pemimpin dan parti mereka.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...