12 May 2015

PANAS!! LIM KIT SIANG TOLAK HUKUM ALLAH

Kebanyakan ahli PAS tidak bersetuju dengan langkah PAS Kota Bharu mengundang Penasihat DAP, Lim Kit Siang berceramah menolak hudud di negeri yang mahu melaksanakan undang-undang tersebut.

Kekecewaan itu turut disuarakan oleh Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz.

“Mereka kata, sejak PAS kehilangan Tuan Guru Nik Aziz rahimahullah, PAS berubah begitu cepat sekali seolah-olah ada golongan yang menanti-nanti kematian itu.

“Saya jawab, ya. Jika ada TGNA, tiada pemimpin PAS yang berani membawa dan bersama Lim Kit Siang ke Kota Bharu untuk berceramah menolak hukum Allah.

“Semoga Allah mengukuhkan istiqamah ahli PAS seluruhnya menyambung perjuangan tuan guru yang telah menemui tuhannya di belakang tuan guru presiden yang masih bersama berjuang melawan badai tipu daya,”katanya.

Penasihat DAP itu berceramah di Padang Perdana Kota Bharu pada malam Ahad atas undangan PAS Kawasan Kota Bharu dipimpin oleh Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah.

Selain Kit Siang, Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu (Mat Sabu) dan Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli juga turut diundang berceramah dalam program tersebut.

Pihak penganjur, Wan Abdul Rahim merupakan penyokong kuat Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa, dua individu yang dikaitkan dengan individu di sebalik tabir Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PASMA).


Mat Sabu yang juga Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang turut dikaitkan dengan PASMA apabila melantik Pengerusi PASMA Pulau Pinang, Zulkifli Mat Lazim menjadi Ahli Jawatankuasa PAS negeri itu.

“Kali pertama sejarah Kelantan, pimpinan PAS ; Mat Sabu dan Husam Musa bersekongkol dengan Lim Kit Siang, Lim Kit Siang dijemput untuk menghentam hudud! Anjuran PAS kota Bharu.

“Kegilaan PASMA yang mengkhianati Islam!!

“Benarlah kata YB Nik Abduh bahawa ada puak yang sebenarnya menunggu saat ketiadaan TGNA adalah pihak dari dalam PAS yang menjadi musuh kepada Hudud dan Kerajaan Islam Kelantan itu sendiri,”kata Wan Jtk

Mohd Askari Jalaludin berkata dia terkejut apabila Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, Siti Zailah Mohd Yusuf juga turut terlibat dalam program itu.

“Lim Kit Siang dibawa ke Kota Perdana Kota Bharu dan berucap menentang hudud secara terbuka.

“Aku yakin kalau Tok Guru Nik Aziz masih hidup, mereka tidak berani nak bawa orang yang menentag hudud secara terbuka kepada rakyat Kelantan.

“Lebih sedih, Ketua Muslimat PAS hadir sama. Wan Rahim tu aku tak kisah sebab dia PASMA. Apakah Ustazah Zailah pun join PASMA atau bersubahat dengan PASMA ?,”soalnya.


   " Ularmak besar Lim Guan Eng mengajar mengenai Hudud dari kitab Tongsan sambil dihadiri jutaan umat islam seantero"

    Posted by Singa Pas on Monday, 11 May 2015


KP menyiarkan rakaman ucapan Kit Siang di Kota Baharu yang berkata hudud tidak dilaksanakan di Mesir dan Jordan.

“Saya bacalah..bahawa sarjana-sarjana, ustaz-ustaz, ulama-ulama Islam berpendapat hudud (adalah) sebahagian kecil daripada undang-undang syariat dan terdapat syarat-syarat sebelum ia boleh dilaksanakan.

“Syeikh Qaradhawi, Ketua Kesatuan Ulama Islam Sedunia pun ada berpendapat bahawa kalau undang-undang syariah tidak boleh dilaksanakan maknanya masa tidak sampai untuk melaksanakan, ataupun tidak ada keutamaan,”kenyataan Kit Siang dipetik.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...