28 January 2015

PASMA IBARAT MENEBOK KAPAL - HADI AWANG , PRESIDEN PAS


Apa lagi yang boleh kita sifatkan Si Presiden PASMa-Cai ni selain dari jenis manusia yang tak sedar diri dan takde maruah? Macam mana orang macam ni pun boleh diangkat jadi pemimpin?

Itu yang paling menghairankan kita sebenarnya. Kenapa orang yang dilihat mengkhianati jemaah secara terbuka seperti Si Presiden PASMa-Cai ni masih lagi mempunyai ramai penyokong?

Adakah mereka yang menyokong Si Phahrolrazi ni pun jenis manusia yang sama, yang hanya sekadar berjuang demi menjaga kepentingan Politik Peribadi dirinya sendiri secara terbuka?

Adakah Si Phahrolrazi ni masih lagi tak sedar yang PAS tidak memerlukan seorang pemimpin seperti dia sehingga membuatkan Presiden PAS keluarkan kenyataan seperti sebelum ini?

Apa yang jelas, memang sah Si Phahrolrazi ni jenis manusia yang tak kemaluan diri sehingga dia lantang mengeluarkan kenyataan memperlekehkan Presiden PAS secara terang - terangan.
 "Saya sebenarnya tidak 'ambil pusing' dengan kenyataan itu (yang dibuat oleh Presiden PAS). Saya tidak anggap ia serius kerana ia adalah kenyataan ulangan, sama seperti sebelum ini," katanya kepada Bernama.

Persoalannya, apa yang membuatkan Si Phahrolrazi tu merasa dirinya TERLALU KEBAL dari sebarang tindakan disiplin yang boleh diambil sehingga membuatkan dia menjadi sombong dan angkuh?

Apakah mungkin Si Phahrolrazi tu anggapd dia mempunyai kekuatan tersendiri sehingga dia sanggup keluarkan kenyataan sedemikian? Adakah dia seorang pemimpin yang berkarisma?

Atau mungkin Si Phahrolrazi tu mempunyai sokongan kuat dari kalangan pemimpin - pemimpin tertinggi PAS yang turut bersekongkol untuk menyingkirkan Hadi Awang sebagai Presiden?

Jika dilihat kepada sejarah Pengkhianatan yang telah dilakukan sebelum ini, memang sewajarnya Si Phahrolrazi tu disingkirkan dari parti kerana mengakibatkan PAS tewas di Kedah.

Malah disebabkan kerana sifatnya yang hanya sekadar mementingkan diri sendiri menyerang pentadbiran Allahyarham Tan Sri Azizan Razak membuatkan PAS Kedah kucar kacir.


Walau apa pun alasannya, selaku Presiden PAS, Si Hadi Awang tu wajar mengambil tindakan segera dengan memecat keahlian Si Phahrolrazi ni secepat mungkin. Jangan tunggu sampai parti dah nak jahanam baru dia nak ambik tindakan pulak!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...