18 March 2015

PESAWAT KERAJAAN BUKAN PERIBADI

PORTAL pro pembangkang dan Rafizi Ramli cuba mengelirukan pemikiran rakyat dengan mendakwa jet VVIP jenis ACJ320 yang baru diperoleh kerajaan adalah sebuah pesawat peribadi.

Ini tak betul sebab tidak ada istilah pesawat peribadi bagi perolehan yang dibuat kerajaan, sebaliknya pesawat rasmi.

Penulis tak rasa jutawan muda lulusan luar negeri seperti Rafizi terlalu bodoh nak bezakan antara pesawat rasmi kerajaan dengan pesawat peribadi. Penulis yakin dia tahu sebab Anwar kerap guna pesawat peribadi untuk berkempen di Sabah dan Sarawak sebelum PRU13 dulu.

Yang Anwar guna tu pesawat peribadi, yang diperoleh kerajaan untuk ganti BBJ737-700NG ni pesawat rasmi.

Lainlah kalau Rafizi boleh tunjuk geran atau apa bentuk dokumen pemilikan pesawat yang menunjukkan pesawat yang diperolehi itu didaftar atas nama indvidu? Ada ke?

Kalau takde, bukanlah pesawat peribadi namanya, tapi pesawat rasmi.

Dalam masa yang sama, orang yang hantar Rafizi ke parlimen patut berfikir banyak kali jenis manusia apa yang mereka pilih untuk menjadi wakil rakyat ni?  Sepanjang jadi ahli parlimen, satu isu Pandan pun tak ada, sebaliknya Rafizi lebih banyak cakap pasal perkara-perkara yang tidak ada kaitan terus dengan pengundi Pandan.



Seolah-olah penduduk Pandan ni sudah cukup lengkap segalanya dan tidak ada masalah langsung, tapi ada  ke kawasan parlimen yang macam itu?  Kalau ada, Pandan tak perlu ada wakil rakyat sebab serba serbinya dah cukup, tak perlu buat apa-apa lagi dah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...